+420 775 556 761 0
    • cz
    • en
    • ro
    0,00 Kč 0

    Shrnovací konstrukce TT CS XL16 – certifikovaná nástavba EN 12642-XL s třístranným shrnováním a užitečným zatížením až 16 t

    Certifikovaná nástavba TT CS XL16 dle EN 12642-XL pro nákladní a přípojná vozidla s třístranným shrnovacím systémem na ocelovém platu a střechou Versus Omega. Ocelovo-hliníková konstrukce s plachtovým systémem umožňuje efektivní manipulaci s nákladem při užitečném zatížení až 16 t.

    • Vnitřní ložný prostor až 9 800 × 2 480 × 3 100 mm pro vysoký objem přepravovaného zboží.
    • Konfigurace střechy s možností shrnování zezadu, oboustranného posuvu nebo pevného provedení.
    • Boční stěny se sloupky Adaico XL a vícenásobnými hliníkovými výztuhami pro přenos sil do rámu.
    • Vodicí profily Alto Trike Light / Alto Trike 35 s plachtovými rolnami pro plynulý chod střechy.
    • Boční a střešní plachty z PVC splňující požadavky ČSN EN 12641-2 včetně vertikálních a horizontálních výztuží.
    • Atestovaná přední stěna a zadní dvoukřídlá nebo čtyřkřídlá vrata s možností náhrady hydraulickým čelem.
    • Homologační štítek v horním levém rohu zadních vrat pro jednoznačnou identifikaci nástavby.

    Poradíme vám

    Jsme Vám k dispozici Po-Pá od 7:00 do 15:30

     

    Konstrukce a certifikace nástavby TT CS XL16

    Nástavba TT CS XL16 je těžká certifikovaná plachtová nástavba pro nákladní a přípojná vozidla s požadavkem na vysoké užitečné zatížení až 16 000 kg. Celý systém je navržen a zkoušen dle normy EN 12642-XL a ověřen praktickými zkouškami tlakovými vaky podle DIN EN 12642-XL, dodatek A (2017-03). Díky tomu může nástavba sloužit jako konstrukční prvek pro zajištění nákladu bez nutnosti dodatečných specek v karoserii.

    Základem je kombinace ocelového plata a hliníkových sloupků, profilů a výztuh, doplněná o střechu typu Versus Omega a plachtový systém podle ČSN EN 12641-2. Celek je navržen pro intenzivní provoz v distribuční, spediční i dálkové dopravě.

    Ocelové plato a nosná část nástavby

    Ocelový rám pro vysoké zatížení

    Nosnou konstrukci tvoří ocelové plato složené z příčníků, podélníků a rámových prvků, dimenzované na užitečné zatížení 16 t. Konstrukce plata musí odpovídat platným provozním předpisům a normám a slouží jako základ pro všechny montážní sady nástavby.

    Na rám plata jsou přes přední a zadní montážní sady XL16 upevněny rohové hliníkové sloupy BIG s minimálním uložením cca 140 mm pod úrovní podlahy. V těchto sloupech jsou vložené ocelové vnitřní výztuhy, které přenášejí síly z nástavby do rámu vozidla.

    Čelní stěna a podpora předního čela

    Přední čelo je sestaveno z Al bočnicových profilů a předních sloupů BIG. Výška čela je ukončena v rovině horní hrany sloupků a je zajištěna ocelovou Z podpěrou připevněnou k rámu tak, aby byla horní hrana čela přesně ve výškové rovině horní hrany sloupku.
    Spojení čela a sloupků je provedeno kombinací šroubových spojů (do výšky cca 1000 mm od podlahy) a pevnostních nýtů v horní části, což zajišťuje vysokou odolnost vůči podélným silám při brzdění.

    Boční stěny, sloupky a výztuhy

    Sloupky BIG a středové sloupy Adaico XL

    Boční stěny nástavby TT CS XL16 jsou tvořeny kombinací:

    • rohových sloupků BIG,

    • středových sloupků Adaico XL,

    • hliníkových bočních výztuh uložených v kapsách sloupků.

    Pro XL16 jsou použity až dva páry středových sloupků Adaico s výsuvnými nástavci, aby byl zajištěn přenos sil z nákladu u delšího rozvoru a vyššího užitečného zatížení.

    Boční výztuhy a rozteče latí

    Mezi sloupky je vloženo minimálně pět řad bočních výztuh ze slitiny hliníku:

    • jeden spodní profil 150×25 mm u rámu,

    • čtyři řady profilů 100×25 mm s maximální roztečí 433 mm.

    Toto uspořádání vytváří kontinuální boční výztuž pod plachtou, která přenáší příčné síly a umožňuje splnění požadavků EN 12642-XL pro zajištění nákladu.

    U XL16 jsou přesně definovány maximální vzdálenosti středových sloupků od přední a zadní hrany plata a mezi sebou, aby měly všechny boční podplachtové profily stejnou délku. To usnadňuje montáž, servis i případné výměny profilů.

    Střecha Versus Omega a vodicí profily Alto Trike

    Variabilní střešní systém

    Nástavba TT CS XL16 používá střechu typu Versus Omega, která může být:

    • pevná,

    • posuvná zezadu,

    • oboustranně shrnovací.

    K dispozici je zvedací i nezvedací provedení střechy, přičemž zvedací sloupky v rohových Al profilech výrazně usnadňují nakládku z boku i shora (např. jeřábem nebo vysokozdvižným vozíkem).

    Rozteč střešních příčníků je limitována:

    • u shrnovacího provedení max. cca 695 mm,

    • u pevného provedení max. cca 600 mm.

    Příčníky shrnovací střechy jsou propojeny plastovými lamelami, které při shrnutí zvedají plachtu a zabraňují jejímu zachytávání o náklad.

    Vodicí profily Alto Trike Light / Alto Trike 35

    Pro vedení střechy slouží hliníkové vodicí profily ze speciální slitiny, které splňují požadované kvadratické momenty:

    • Ix ≥ 681 cm⁴,

    • Iy ≥ 162 cm⁴.

    Vyhovující jsou profily:

    • Alto Trike Light,

    • Alto Trike 35.

    Profily jsou připevněny k rohovým sloupům pomocí montážních sad pro zvedací i nezvedací střechu. V případě zvedacího provedení jsou v rohových sloupech osazeny zvedací mechanismy DG nebo Hydraman, které umožňují dočasné nadzvednutí střechy nad standardní výšku pro pohodlnou nakládku.

    PVC boční a střešní plachty a zajištění nákladu

    Plachty dle ČSN EN 12641-2

    Boční a střešní plachty z PVC materiálu splňují požadavky ČSN EN 12641-2. Konstrukce plachet zahrnuje:

    • vertikální výztužné pásy od každé plachtové rolny, zakončené napínáky s mechanickým jištěním,

    • minimálně pět horizontálních výztužných pásů v oblasti bočních výztuh,

    • omezenou osovou vzdálenost výztužných prvků (max. cca 600 mm).

    Díky tomu je plachta schopna aktivně přenášet síly z nákladu do konstrukce nástavby a podílí se na splnění EN 12642-XL.

    Napínací systém plachty

    Vodorovné napínání plachty je řešeno:

    • napínacím mechanismem s ráčnou nebo převodovkou,

    • spodním uložením a Al napínací trubkou Ø 27 mm,

    • horními koncovkami pro kotvení plachty.

    Plachta se ukládá do napínací trubky pomocí vložené trubičky a napíná se z jedné nebo obou stran. Alternativně může být na jedné straně použito profilové zakončení pro zaháknutí plachty ke sloupu. Celý systém je navržen pro rychlé dotažení, rovnoměrné vypnutí a bezpečné uzavření ložného prostoru.

    Zadní vrata a volitelné hydraulické čelo

    Zadní stěna nástavby TT CS XL16 je tvořena:

    • dvoukřídlými nebo čtyřkřídlými vraty z Al profilů,

    • uzávěry s ocelovými tyčemi Ø 18 mm,

    • portálem z Al sloupů a horního trámce, na kterém jsou upevněny uzávěry.

    Vrata jsou konstrukčně připravena pro intenzivní provoz a opakované otevírání v distribučních trasách. Spodní uzávěry jsou kotveny přímo do rámu.

    Pro specifické aplikace je možné vrata nahradit:

    • hydraulickým čelem vyhovujícím danému zatížení dle EN 12642-XL,

    • pojízdnou klapkou z Al bočnicových profilů (viz certifikát a typové schválení).

    Provozní použití a typické nasazení

    Nástavba TT CS XL16 je určena pro provozy, kde je nutná kombinace:

    • vysokého užitečného zatížení (až 16 t),

    • velkého ložného objemu (vnitřní rozměry až cca 9 800 × 2 480 × 3 100 mm),

    • rychlé manipulace s nákladem z boku, zezadu nebo shora,

    • certifikovaného zajištění nákladu dle EN 12642-XL.

    Typické použití:

    • spediční a logistické firmy s vysokým denním nájezdem,

    • přeprava paletového a kusového zboží, big-bagů, balených stavebních materiálů,

    • distribuční vozidla a soupravy v mezinárodní i vnitrostátní dopravě.

    Výhody řešení Trans-Technik

    Společnost Trans-Technik, spol. s r.o. dodává nástavbu TT CS XL16 jako ucelený certifikovaný systém:

    • kompletní řešení včetně sloupků, střechy, plachet, zadních vrat a montážních sad,

    • prověřená kompatibilita s vodicími profily Alto Trike a systémem Versus Omega,

    • možnost volby zvedací či nezvedací střechy a konfigurací shrnování podle provozních požadavků,

    • technická podpora, dokumentace a dostupnost náhradních dílů přímo od výrobce.

    Pro nástavbáře, výrobce vozidel i provozovatele flotil představuje TT CS XL16 standardizovanou, certifikovanou a opakovaně ověřenou plachtovou nástavbu pro těžší aplikace, kde se klade důraz na bezpečnost, spolehlivost a dlouhodobé provozní náklady.