Shrnovací konstrukce TT CS XL16 – certifikovaná nástavba EN 12642-XL s třístranným shrnováním a užitečným zatížením až 10 t
Certifikovaná nástavba TT CS XL10 s třístranným shrnovacím systémem na ocelovém platu dle EN 12642-XL je určena pro nákladní a přípojná vozidla. Kombinuje pevné čelo, zadní dvoukřídlá nebo čtyřkřídlá vrata a střechu Versus Omega (pevnou nebo shrnovací), což zajišťuje bezpečnou fixaci nákladu i rychlé nakládání v distribučním i dálkovém provozu. Vnitřní rozměry ložného prostoru: délka max. 9 775 mm, šířka max. 2 480 mm, výška max. 3 100 mm. Užitečné zatížení: max. 10 000 kg (celková přípustná hmotnost dle TP vozidla).
- Ověřená konstrukce s atestovanými sloupky, střechou a vraty včetně zkoušky tlakovými vaky podle DIN EN 12642-XL.
- Variabilní konfigurace střechy – shrnování zezadu, oboustranné shrnování nebo pevná střecha pro různé typy provozu.
- Hliníkové boční a středové sloupky Adaico s vloženými výztuhami a víceřadými bočními výztuhami pro vysokou tuhost stěn.
- Kompatibilita s vodicími profily Alto Trike Light / Alto Trike 35 a zvedacími mechanismy DG / Hydraman.
- PVC boční plachty dle ČSN EN 12641-2 s vertikálními a horizontálními výztužnými pásy a ráčnovým napínáním.
- Možnost provedení průjezdné soupravy s předními a zadními vraty typu Gatte včetně přejezdového můstku Trans-Technik.
- Homologační štítek umístěný v horním levém rohu zadních vrat pro jednoznačnou identifikaci nástavby.
Poradíme vám
Jsme Vám k dispozici Po-Pá od 7:00 do 15:30
Konstrukce a certifikace nástavby
Certifikovaná nástavba TT CS XL10 je navržena jako kompletní systém pro nákladní a přípojná vozidla s důrazem na bezpečnost, tuhost a dlouhou životnost v každodenním provozu. Konstrukce vychází z ocelového plata, na kterém jsou osazeny hliníkové rohové a středové sloupky, boční výztuhy a střešní systém Versus Omega. Celek splňuje požadavky normy EN 12642-XL a je ověřen zkouškami tlakovými vaky podle DIN EN 12642-XL, dodatek A – nástavba tak může sloužit jako aktivní prvek zabezpečení nákladu.
Nosnou část tvoří ocelové plato s příčníky, podélníky a rámovými prvky dimenzovanými na požadované zatížení. Na něj se montují rohové hliníkové sloupy s minimálním uložením pod úrovní ložné plochy, včetně ocelových vnitřních výztuh. Přední čelo je sestaveno z Al bočnicových profilů a sloupů typu BIG, fixovaných pomocí šroubových a nýtovaných spojů přes Al T profily a opěrné desky, což zajišťuje vysokou odolnost vůči podélným silám při brzdění.
Sloupky, výztuhy a rozteče
Boční stěny jsou tvořeny kombinací rohových sloupků BIG a středových sloupků Adaico XL. Mezi sloupky je osazeno minimálně pět řad bočních výztuh z hliníkové slitiny, včetně jednoho spodního profilu 150×25 a čtyř řad profilů 100×25. Maximální rozteče mezi jednotlivými výztuhami jsou definovány tak, aby byla zajištěna požadovaná tuhost pláště a přenos sil z nákladu do konstrukce nástavby.
Díky kombinaci sloupků Adaico s pevnými nebo výsuvnými nástavci lze nástavbu přizpůsobit různým výškám ložného prostoru a specifickým požadavkům na nakládku. Přesně definované vzdálenosti středových sloupků od přední a zadní hrany plata zajišťují kompatibilitu s certifikovanými střešními a plachtovými systémy.
Střešní systém Versus Omega a vodicí profily
Střecha je řešena jako pevná nebo posuvná konstrukce Versus Omega, případně v provedení oboustranně shrnovací. Střešní příčníky mají stanovené maximální rozteče (u shrnovacího i pevného provedení), aby byla zachována požadovaná únosnost a stabilita střechy. Při shrnování zvedají plastové lamely plachtu společně s příčníky, čímž se dosahuje plynulého a bezkolizního pohybu.
Klíčovým prvkem jsou hliníkové vodicí profily Alto Trike, které splňují minimální požadované hodnoty kvadratických momentů (Ix a Iy) a jsou určeny pro použití s touto nástavbou:
-
Alto Trike Light
-
Alto Trike 35
Profily jsou spojeny s rohovými sloupky prostřednictvím montážních sad pro zvedací i nezvedací provedení střechy. V rohových sloupcích mohou být instalovány zvedací mechanismy DG nebo Hydraman, které zjednodušují nakládku z boku i shora a umožňují dočasné zvýšení průchozí výšky.
PVC boční plachty a napínací systém
Boční uzavření zajišťují PVC plachty dle ČSN EN 12641-2. Plachty mají:
-
vertikální výztužné pásy od každé plachtové rolny, zakončené napínáky s mechanickým jištěním,
-
minimálně pět horizontálních výztužných pásů v oblasti bočních výztuh,
-
definovanou maximální osovou vzdálenost výztužných prvků.
Vodorovné napínání je řešeno pomocí napínacího mechanismu s ráčnou nebo převodovkou, spodního uložení a Al napínací trubky Ø 27 mm. Plachta je uložena v napínací trubce a napínání je konstruováno tak, aby bylo možné plachtu bezpečně a rychle dotáhnout, případně povolit při manipulaci. Celý plachtový systém je navržen tak, aby udržel náklad v rámci parametrů stanovených normou EN 12642-XL.
Zadní vrata a průjezdná souprava
Zadní stěnu tvoří dvoukřídlá nebo čtyřkřídlá vrata vyráběná společností Trans-Technik, spol. s r.o.. Vrata se skládají z Al bočnicových a rámových profilů, jsou osazena ocelovými uzavíracími tyčemi o průměru 18 mm a mají dva uzávěry na každé polovině. Portál zadní části nástavby tvoří hliníkové sloupy a horní trámec, který uzavírá shrnovací konstrukci a slouží pro montáž uzávěrů.
Pro speciální aplikace je možné zvolit:
-
průjezdné provedení s předními a zadními vraty typu Gatte,
-
doplnění o přejezdovou plošinu (přejezdový můstek) Trans-Technik umožňující průjezd mezi vozidlem a přívěsem,
-
náhradu vrat za hydraulické čelo vyhovující požadované zátěži dle EN 12642-XL.
Tím se nástavba TT CS XL10 stává vhodným řešením pro zásobovací soupravy, distribuční logistiku i dálkové trasy, kde je nutná opakovaná manipulace s paletovým i objemným zbožím.
Technické parametry a využití v provozu
Nástavba TT CS XL10 je dimenzována na vnitřní rozměry ložného prostoru až do délky cca 9,8 m, šířky 2 480 mm a výšky přibližně 3 100 mm. Užitečné zatížení konstrukce činí až 10 000 kg při respektování celkové přípustné hmotnosti dle technického průkazu vozidla. Díky tomu je nástavba vhodná pro:
-
regionální a meziměstskou distribuci,
-
přepravu paletového zboží, big-bagů a objemného materiálu,
-
logistické aplikace s častou nakládkou z boku nebo shora,
-
vozidla s požadavkem na certifikované zajištění nákladu dle EN 12642-XL bez nutnosti dodatečných konstrukčních zásahů.
Konstrukce z oceli a hliníkových slitin přináší optimální poměr mezi vlastní hmotností a únosností, což pomáhá maximalizovat užitečnou hmotnost a zlepšit ekonomiku provozu.
Výhody řešení Trans-Technik
Společnost Trans-Technik, spol. s r.o. dodává nástavbu TT CS XL10 jako systém skládající se z konstrukčních dílů, plachtového a střešního příslušenství i zadních vrat, včetně montážních sad, těsnění a kotevních prvků. Mezi hlavní přínosy patří:
-
kompletní certifikované řešení včetně střechy, plachet, sloupků a vrat,
-
prověřená kompatibilita s vodicími profily Alto Trike a systémem Versus Omega,
-
možnost konfigurace pro zvedací i nezvedací střechu, včetně oboustranného shrnování,
-
široké možnosti servisu, dodávek náhradních dílů a technické podpory přímo od výrobce.
Díky detailně zpracovaným montážním návodům a přehledu jednotlivých sestav je nástavba TT CS XL10 vhodná jak pro prvovýrobu, tak pro specializované nástavbářské provozy, které požadují opakovaně ověřené a normou podložené řešení pro zajištění nákladu.