+420 775 556 761 0
    • cz
    • en
    • ro
    0,00 Kč 0

    Shrnovací konstrukce TT CS XL16 – certifikovaná nástavba EN 12642-XL s třístranným shrnováním a užitečným zatížením až 10 t

    Certifikovaná nástavba TT CS XL10 s třístranným shrnovacím systémem na ocelovém platu dle EN 12642-XL je určena pro nákladní a přípojná vozidla. Kombinuje pevné čelo, zadní dvoukřídlá nebo čtyřkřídlá vrata a střechu Versus Omega (pevnou nebo shrnovací), což zajišťuje bezpečnou fixaci nákladu i rychlé nakládání v distribučním i dálkovém provozu. Vnitřní rozměry ložného prostoru: délka max. 9 775 mm, šířka max. 2 480 mm, výška max. 3 100 mm. Užitečné zatížení: max. 10 000 kg (celková přípustná hmotnost dle TP vozidla).

    • Ověřená konstrukce s atestovanými sloupky, střechou a vraty včetně zkoušky tlakovými vaky podle DIN EN 12642-XL.
    • Variabilní konfigurace střechy – shrnování zezadu, oboustranné shrnování nebo pevná střecha pro různé typy provozu.
    • Hliníkové boční a středové sloupky Adaico s vloženými výztuhami a víceřadými bočními výztuhami pro vysokou tuhost stěn.
    • Kompatibilita s vodicími profily Alto Trike Light / Alto Trike 35 a zvedacími mechanismy DG / Hydraman.
    • PVC boční plachty dle ČSN EN 12641-2 s vertikálními a horizontálními výztužnými pásy a ráčnovým napínáním.
    • Možnost provedení průjezdné soupravy s předními a zadními vraty typu Gatte včetně přejezdového můstku Trans-Technik.
    • Homologační štítek umístěný v horním levém rohu zadních vrat pro jednoznačnou identifikaci nástavby.

    Poradíme vám

    Jsme Vám k dispozici Po-Pá od 7:00 do 15:30

     

    Konstrukce a certifikace nástavby

    Certifikovaná nástavba TT CS XL10 je navržena jako kompletní systém pro nákladní a přípojná vozidla s důrazem na bezpečnost, tuhost a dlouhou životnost v každodenním provozu. Konstrukce vychází z ocelového plata, na kterém jsou osazeny hliníkové rohové a středové sloupky, boční výztuhy a střešní systém Versus Omega. Celek splňuje požadavky normy EN 12642-XL a je ověřen zkouškami tlakovými vaky podle DIN EN 12642-XL, dodatek A – nástavba tak může sloužit jako aktivní prvek zabezpečení nákladu.

    Nosnou část tvoří ocelové plato s příčníky, podélníky a rámovými prvky dimenzovanými na požadované zatížení. Na něj se montují rohové hliníkové sloupy s minimálním uložením pod úrovní ložné plochy, včetně ocelových vnitřních výztuh. Přední čelo je sestaveno z Al bočnicových profilů a sloupů typu BIG, fixovaných pomocí šroubových a nýtovaných spojů přes Al T profily a opěrné desky, což zajišťuje vysokou odolnost vůči podélným silám při brzdění.

    Sloupky, výztuhy a rozteče

    Boční stěny jsou tvořeny kombinací rohových sloupků BIG a středových sloupků Adaico XL. Mezi sloupky je osazeno minimálně pět řad bočních výztuh z hliníkové slitiny, včetně jednoho spodního profilu 150×25 a čtyř řad profilů 100×25. Maximální rozteče mezi jednotlivými výztuhami jsou definovány tak, aby byla zajištěna požadovaná tuhost pláště a přenos sil z nákladu do konstrukce nástavby.

    Díky kombinaci sloupků Adaico s pevnými nebo výsuvnými nástavci lze nástavbu přizpůsobit různým výškám ložného prostoru a specifickým požadavkům na nakládku. Přesně definované vzdálenosti středových sloupků od přední a zadní hrany plata zajišťují kompatibilitu s certifikovanými střešními a plachtovými systémy.

    Střešní systém Versus Omega a vodicí profily

    Střecha je řešena jako pevná nebo posuvná konstrukce Versus Omega, případně v provedení oboustranně shrnovací. Střešní příčníky mají stanovené maximální rozteče (u shrnovacího i pevného provedení), aby byla zachována požadovaná únosnost a stabilita střechy. Při shrnování zvedají plastové lamely plachtu společně s příčníky, čímž se dosahuje plynulého a bezkolizního pohybu.

    Klíčovým prvkem jsou hliníkové vodicí profily Alto Trike, které splňují minimální požadované hodnoty kvadratických momentů (Ix a Iy) a jsou určeny pro použití s touto nástavbou:

    • Alto Trike Light

    • Alto Trike 35

    Profily jsou spojeny s rohovými sloupky prostřednictvím montážních sad pro zvedací i nezvedací provedení střechy. V rohových sloupcích mohou být instalovány zvedací mechanismy DG nebo Hydraman, které zjednodušují nakládku z boku i shora a umožňují dočasné zvýšení průchozí výšky.

    PVC boční plachty a napínací systém

    Boční uzavření zajišťují PVC plachty dle ČSN EN 12641-2. Plachty mají:

    • vertikální výztužné pásy od každé plachtové rolny, zakončené napínáky s mechanickým jištěním,

    • minimálně pět horizontálních výztužných pásů v oblasti bočních výztuh,

    • definovanou maximální osovou vzdálenost výztužných prvků.

    Vodorovné napínání je řešeno pomocí napínacího mechanismu s ráčnou nebo převodovkou, spodního uložení a Al napínací trubky Ø 27 mm. Plachta je uložena v napínací trubce a napínání je konstruováno tak, aby bylo možné plachtu bezpečně a rychle dotáhnout, případně povolit při manipulaci. Celý plachtový systém je navržen tak, aby udržel náklad v rámci parametrů stanovených normou EN 12642-XL.

    Zadní vrata a průjezdná souprava

    Zadní stěnu tvoří dvoukřídlá nebo čtyřkřídlá vrata vyráběná společností Trans-Technik, spol. s r.o.. Vrata se skládají z Al bočnicových a rámových profilů, jsou osazena ocelovými uzavíracími tyčemi o průměru 18 mm a mají dva uzávěry na každé polovině. Portál zadní části nástavby tvoří hliníkové sloupy a horní trámec, který uzavírá shrnovací konstrukci a slouží pro montáž uzávěrů.

    Pro speciální aplikace je možné zvolit:

    • průjezdné provedení s předními a zadními vraty typu Gatte,

    • doplnění o přejezdovou plošinu (přejezdový můstek) Trans-Technik umožňující průjezd mezi vozidlem a přívěsem,

    • náhradu vrat za hydraulické čelo vyhovující požadované zátěži dle EN 12642-XL.

    Tím se nástavba TT CS XL10 stává vhodným řešením pro zásobovací soupravy, distribuční logistiku i dálkové trasy, kde je nutná opakovaná manipulace s paletovým i objemným zbožím.

    Technické parametry a využití v provozu

    Nástavba TT CS XL10 je dimenzována na vnitřní rozměry ložného prostoru až do délky cca 9,8 m, šířky 2 480 mm a výšky přibližně 3 100 mm. Užitečné zatížení konstrukce činí až 10 000 kg při respektování celkové přípustné hmotnosti dle technického průkazu vozidla. Díky tomu je nástavba vhodná pro:

    • regionální a meziměstskou distribuci,

    • přepravu paletového zboží, big-bagů a objemného materiálu,

    • logistické aplikace s častou nakládkou z boku nebo shora,

    • vozidla s požadavkem na certifikované zajištění nákladu dle EN 12642-XL bez nutnosti dodatečných konstrukčních zásahů.

    Konstrukce z oceli a hliníkových slitin přináší optimální poměr mezi vlastní hmotností a únosností, což pomáhá maximalizovat užitečnou hmotnost a zlepšit ekonomiku provozu.

    Výhody řešení Trans-Technik

    Společnost Trans-Technik, spol. s r.o. dodává nástavbu TT CS XL10 jako systém skládající se z konstrukčních dílů, plachtového a střešního příslušenství i zadních vrat, včetně montážních sad, těsnění a kotevních prvků. Mezi hlavní přínosy patří:

    • kompletní certifikované řešení včetně střechy, plachet, sloupků a vrat,

    • prověřená kompatibilita s vodicími profily Alto Trike a systémem Versus Omega,

    • možnost konfigurace pro zvedací i nezvedací střechu, včetně oboustranného shrnování,

    • široké možnosti servisu, dodávek náhradních dílů a technické podpory přímo od výrobce.

    Díky detailně zpracovaným montážním návodům a přehledu jednotlivých sestav je nástavba TT CS XL10 vhodná jak pro prvovýrobu, tak pro specializované nástavbářské provozy, které požadují opakovaně ověřené a normou podložené řešení pro zajištění nákladu.