+420 775 556 761 0
    • cz
    • en
    • ro
    0,00 Kč 0

    Shrnovací konstrukce Alto Trike Light

    ALTO TRIKE LIGHT je modulární shrnovací plachtová konstrukce pro valníkové nástavby s třístranným shrnováním, navržená pro kombinaci s rohovými sloupy BIG, středovými sloupky ADAICO a střechami VERSUS Omega včetně zvedacího provedení.

    • Řešení pro standardní i certifikované nástavby dle EN 12642 XL (TT CS XL10 / XL16).
    • Možnost pevné, shrnovací i jednostranně zvedací střechy (mechanické DG nebo hydraulické VERSUS).
    • Boční výztuhy z pyramidových a podplachtových profilů pro rovnoměrné podepření plachty.
    • Ucelený systém příslušenství – napínací ráčny, převodovky, vodicí a těsnicí profily, zadní portály a klapky.
    • Kompatibilita s provedením bočnic i otevřeným bočním systémem pro flexibilní nakládku.

    Poradíme vám

    Jsme Vám k dispozici Po-Pá od 7:00 do 15:30

     

    ALTO TRIKE LIGHT – shrnovací plachtová konstrukce pro valníkové nástavby

    Systém ALTO TRIKE LIGHT je komplexní shrnovací plachtová konstrukce určená pro valníkové nástavby s třístranným shrnováním. V kombinaci s hliníkovými rohovými sloupy BIG, středovými sloupky ADAICO a střechami VERSUS Omega (pevnými i shrnovacími, zvedacími i nezvedacími) tvoří ucelené řešení pro návěsy a nástavby s požadavkem na rychlou manipulaci, vysokou tuhost a možnost certifikace dle EN 12642 XL.

    Konstrukce nástavby a základní konfigurace

    Valníková nástavba s ALTO TRIKE LIGHT je navržena pro provoz na pozemních komunikacích v souladu s platnou legislativou (zákon 56/2001 Sb., vyhláška 341/2014 Sb.). Základ tvoří hliníkové plato s rámovými profily a příčníky spojenými svorkami PALCOM, na které jsou osazeny rohové a středové sloupky, boční výztuhy a střešní konstrukce.

    • Nástavba je určena pro kusový náklad na ložné ploše valníku, s rovnoměrným rozložením a zajištěním nákladu.

    • Kotvení je řešeno přes kotevní třmeny v hliníkovém rámu a upínací pásy podle platných předpisů.

    • Bočnice a zadní čelo jsou sklopné, zajištěné uzávěry; jízda se sklopenými bočnicemi nebo čelem je zakázána.

    • Nástavba může být dodána jako standardní provedení nebo jako certifikovaná nástavba TT CS XL10 / TT CS XL16.

    Pro návrh a výrobu je nutný výkres nástavby. Pokud zákazník vlastní dokumentaci nemá, může využít konstrukční oddělení TRANS-TECHNIK, které zajistí návrh včetně dimenzování zatížení, rozměrů plata, výšek bočnic a konfigurace střechy i zadního portálu.

    Klíčové prvky systému ALTO TRIKE LIGHT

    Vodicí profil ALTO TRIKE LIGHT

    Základem shrnovací střechy je vodicí profil ALTO TRIKE LIGHT z hliníkové slitiny:

    • Profil je dimenzován pro střešní příčníky, lamely VERSUS Omega a vedení shrnovací plachty.

    • Vyráběná délka např. L = 9,85 m, s definovanou hmotností na metr a momentem setrvačnosti pro přenos zatížení.

    • Na vodicí profil se kotví koncové sklopné díly, příčníky, rolničky plachty a těsnění boční plachty.

    Díky robustní geometrii je profil vhodný jak pro shrnovací střechy, tak pro pevnou střechu v systému Mycro/Trike Light.

    Rohové hliníkové sloupy BIG

    Rohové sloupy BIG tvoří nosnou kostru nástavby:

    • Hliníkové sloupy v přírodním nebo eloxovaném provedení, délka standardně cca 3300 mm.

    • V rozích plata jsou kombinovány se speciálními ocelovými výztuhami a montážními sadami, které zajišťují přenos sil do rámu.

    • Přední i zadní sloupy BIG nesou střešní konstrukci, vodicí profil ALTO TRIKE LIGHT, zadní vrata nebo klapku.

    Správné rozmístění, montáž a minimální uložení sloupků na rámu jsou detailně řešeny v montážním návodu a jsou klíčové pro splnění požadavků EN 12642 XL.

    Středové sloupky ADAICO

    Středové sloupky ADAICO z lakované oceli doplňují rohové sloupy:

    • Široké ocelové sloupky se zvedáním po 50 mm umožňují kombinaci zvedacích i pevných provedení.

    • Sloupky jsou osazeny kapsami pro pyramidové profily, kapsami pro latě a oky pro bočnice, což umožňuje různé boční konfigurace.

    • Příslušenství zahrnuje nástavce pro zvedací i nezvedací střechu ALTO, vč. kitů pro druhou jízdní polohu.

    Díky modulárnímu příslušenství je možné nastavit boční ohrazení, výšku podplachtových profilů a podpor plachty podle typu nástavby a zatížení.

    Střecha VERSUS Omega a varianty zvedání

    Shrnovací a pevná střecha

    Systém ALTO TRIKE LIGHT je optimalizován pro použití se střechou VERSUS Omega:

    • Shrnovací střecha – střešní plachta je uchycena k příčníkům a koncovým sklopným dílům pomocí nýtů, vedená po lamelách a vodicím profilu.

    • Pevná střecha – využívá specifické příčníky a zadní trámec pevné střechy, uchycený do systému ALTO.

    Plachta střechy a boční plachty se připravuje podle návodu (otvory pro nýtování, přesné pozice otvorů pro přinýtování k příčníkům a trámcům), aby bylo dosaženo správného napnutí bez deformací.

    Zvedací sloupky DG – mechanické zvedání střechy

    Mechanický systém DG umožňuje:

    • Plynulé zvednutí střechy až o cca 400 mm pomocí kloubového mechanismu s plynovou vzpěrou.

    • Standardní délky sloupků (např. 2800 mm a 2400 mm) s možností zkrácení dle konkrétní nástavby.

    • Uchycení sloupku DG nýtováním do rohového sloupu BIG, s rozdílným provedením pro přední (výklopné) a zadní (pevné) rohy.

    Pro montáž se používají specifické montážní sady pro vodicí profil ALTO TRIKE LIGHT, které definují uchycení DG k profilu i ke sloupům BIG.

    Hydraulické zvedání VERSUS Hydraman

    Hydraulický systém VERSUS Hydraman 500 je určen pro náročnější provoz:

    • Umožňuje zvedání střechy až o 500 mm, případně i druhou jízdní polohu PRO.

    • Na každém rohu nástavby je umístěna hydraulická pumpa s nástavcem, nýtovaná do rohového sloupu.

    • Montážní sady pro ALTO TRIKE LIGHT definují uchycení hydraulického mechanismu k vodicímu profilu i sloupům.

    Tento systém je určen tam, kde je požadována rychlá změna světlé výšky pro nakládku či vykládku, při zachování požadované tuhosti střechy za jízdy.

    Boční výztuhy, plachty a přední čelo

    Boční výztuhy XL16

    Pro provedení XL16 jsou mezi rohovými a středovými sloupky použity:

    • Čtyři řady pyramidových profilů 100×25 mm z hliníkové slitiny, s maximální roztečí mezi profily cca 433 mm.

    • Jeden spodní pyramidový profil 150×25 mm u rámu.

    • Profily jsou uchyceny v ocelových kapsách na sloupcích a doplněny podpěrnými a kotvicími profily CS.

    Tento systém zajišťuje rovnoměrné podepření boční plachty a splnění geometrických požadavků pro certifikaci EN 12642 XL.

    Bočnice a boční provedení s pyramidovými profily

    Systém umožňuje dvě hlavní koncepce bočního ohrazení:

    • Bočnicové provedení – hliníkové bočnice tl. 25 mm, sklopné, s uzávěry, panty TIR, lemy s očky a koncovými záslepkami. Výšky bočnic lze skládat z profilů 100 a 200 mm, případně zvolit standardní profil 400 mm.

    • Pyramidové profily – otevřený systém s profily 100×25 a 150×25 mm, uchycenými v kapsách na sloupcích, vhodný pro shrnovací nástavby s plachtou.

    Obě řešení lze kombinovat podle požadavků na nakládací výšku, typ zajištění nákladu a provozní nároky.

    Přední čelo a zavětrování

    Přední čelo je tvořeno:

    • Hliníkovými bočnicovými profily a rohovými sloupy BIG.

    • Ocelovým Z profilem jako podpěrou čela, nastaveným tak, aby horní hrana čela byla v jedné rovině s horní hranou sloupů a zároveň překrývala podlahu min. o 4 mm.

    • V provedení XL16 je čelo do výšky 1000 mm od podlahy připevněno šrouby, výše pak pevnostními trhacími nýty (např. MAGNA-LOK).

    U zvedacích střech je přední čelo zavětrováno pomocí speciálních koncovek, konzol a lemovacích profilů, které zajišťují tuhost předního portálu při otevřené i zavřené poloze střechy.

    Zadní portál, vrata a klapka

    Dvoukřídlá vrata

    Zadní část může být řešena jako dvoukřídlá vrata:

    • Vrata tvoří Al bočnicové a rámové profily, s ocelovými tyčemi uzávěrů Ø 18 mm.

    • Vrata mají vždy dva uzávěry na každé polovině – horní a spodní.

    • Panty jsou šroubované do sloupů, spodní uzávěry kotveny do rámu.

    • Pro XL lze vrata nahradit hydraulickým čelem nebo pojizdnou klapkou dle certifikátu.

    Výška vrat se počítá z výšky ložné plochy a nadstaveb (Ht = Hsp - 107 mm pro provedení ALTO se zvedací i nezvedací střechou).

    Pevná a pojízdná klapka

    Alternativou vrat je zadní pevná nebo pojízdná klapka:

    • Pevná klapka je montována ke sklopnému ocelovému trámci, s definovanou výškou dle výkresu.

    • Pojízdná klapka využívá úpravy vodicího profilu proti kolizi s klapkou, vodiče pro pojíždění a správné napojení na shrnovací střechu.

    Tato řešení umožňují flexibilní přístup k nakládce a přizpůsobení nástavby konkrétnímu provozu.

    Napínání boční plachty a ovládací prvky

    Systém ALTO TRIKE LIGHT obsahuje kompletní řešení napínání boční plachty:

    • Horní a spodní uložení napínací trubky Ø 27 mm (nerez).

    • Napínací ráčny se čtyřhranem 12 mm (levé/pravé provedení) nebo napínací převodovky MINI s ovládací klikou.

    • Převlečné trubky, nerezové a pozinkované díly pro přenos momentu a spolehlivé dotažení plachty.

    Díky těmto prvkům je možné dosáhnout rovnoměrného napnutí plachty po celé délce plochy a minimalizovat její kmitání a opotřebení za jízdy.

    Údržba, provoz a životnost

    Valníková nástavba s ALTO TRIKE LIGHT nevyžaduje speciální údržbu, ale je nutné dodržet základní pravidla:

    • Pravidelné mytí tlakovou vodou, zejména v zimě kvůli chemickým posypům.

    • Ošetřování pantů, uzávěrů bočnic a středových sloupků konzervačními mazivy.

    • Zákaz dotahování šroubových spojů hliníkového plata se svorkami PALCOM – spoje jsou zajištěny lepidlem, neodborný zásah může vést k uvolnění a poškození konstrukce.

    • V případě závady na nosných dílech je nutné kontaktovat autorizovaný servis nebo nástavbáře, který konstrukci postavil, a použít originální náhradní díly.

    Při nesprávném užívání nástavby, nedodržení předpisů nebo neodborných zásazích zaniká záruka a dodavatel nenese odpovědnost za vzniklé škody.

    Přínosy systému ALTO TRIKE LIGHT pro zákazníka

    • Komplexní systém pro shrnovací valníkové nástavby – od plato rámu, přes sloupky, střechu, boční výztuhy až po zadní portál.

    • Modularita a variabilita – kombinovatelné bočnice, pyramidové profily, různé typy střech (shrnovací, pevná, zvedací, nezvedací).

    • Certifikovatelnost dle EN 12642 XL – v konfiguracích TT CS XL10 a XL16 s odpovídajícím zatížením.

    • Rychlá nakládka a vykládka díky třístrannému shrnování plachty a možnostem zvedání střechy DG nebo VERSUS Hydraman.

    • Technická podpora a konstrukční zázemí firmy TRANS-TECHNIK včetně návrhu nástavby, montážní dokumentace a originálního příslušenství.

    Tímto systémem získá zákazník osvědčené, konstrukčně prověřené a certifikovatelné řešení pro valníkové nástavby, které lze přesně přizpůsobit jeho provozu, vozidlu i požadovanému zatížení.